Thursday 8 February 2018

jom Detox!

Bila dengar detox ja mesti dalam kepala fikir kurus kan. sebab nak kurus orang kata kena detox dulu.macam-macam sekarang kita tengok orang detox air lemon, detox buah-buahan, halia dll.

Raza pun pernah cuba jugak hehehhhehe... rasa dia tak payah cakap la, macam-macam ado. payau oii tak tahan.

Detox atau detoksifikasi adalah merupakan suatu proses pembersihan dari segala macam kotoran dan racun-racun yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar telah masuk di dalam badan kita dalam jangka masa yang lama.

detox merupakan penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Apabila kita berpuasa, badan akan melakukan proses detox semulajadi.

Detox dilakukan untuk memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan memastikan kulit bersih serta segar. Selain itu ia juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar.


detox+usus 


Tanda- tanda toksin berlebihan dalam badan

. Pembuangan air besar tidak lancar (sembelit).

. Sakit kepala perpanjangan.

. Mulut dan nafas berbau.

. Bau badan.

. Perut kembung/masalah penghadaman.

. Kulit bermasalah (jeragar,jerawat,kulit berminyak).

. Sistem imun badan lemah.

. Sukar menurunkan berat badan.

. Kerap lapar.

. Sukar mendapatkan zuriat.

. Kurang tumpuan (stress, penat terlampau).

Kebaikkan detox

detox membantu kita mendapatkan tubuh yang lebih sihat. sistem pencernaan terjaga dan melindungi usus daripada sisa buangan yang tidak habis. Membersihkan kolon adalah bahagian penting bagi proses detox kerana toksin ini perlu dikeluarkan daripada tubuh badan.

Jika kita ada ketagihan terhadap gula, kafein, makanan bergoreng, program detox boleh membantu menghilangkan ketagihan itu. Selalunya jika kita cuba untuk berhenti ketagihan terhadap makanan atau minuman seperti ini, kita akan berdepan dengan keputusan yang tidak membanggakan dan kembali kepada tabiat yang lama.

Jika kita membersihkan tubuh dan menggantikan makanan itu dengan pilihan yang lebih sihat, kita mampu mengawal diri kita dan kemungkinan untuk lebih memilih habit yang baik untuk jangka masa panjang.


Detox-baik-untuk-badan-1-300x169 

Faedah yang paling ketara adalah dari detox terhadap kesihatan fizikal. Oleh kerana toksin di simpan oleh organ-organ utama seperti hati dan usus, maka selepas detox secara konsisten badan akan terasa lebih 'ringan' dan lebih bertenaga.

Proses detox juga merupakan proses percuma yang menyahkan radikal bebas dari badan, sistem imun badan anda akan menjadi lebih kuat dan anda akan mempunyai risiko yang lebih rendah untuk mendapat kanser.

Kepentingan detox juga untuk melancarkan peredaran darah kita agar ia mengalir lebih lancar di dalam tubuh tanpa gangguan sisa toksin dari kotoran udara, air dan persekitaran.

dah tahu kan kebaikkan detox untuk tubuh badan, jom detox bersama shaklee

detox set 


Apa yang shaklee tawarkan untuk set detox memang owsem..
 
5 perkara penting detox dengan shaklee yang perlu anda tahu
 
1. Alfafa Complex - Detox Darah : Menyingkirkan toksin, Asid Urik, Lemak dan kolesterol yang mengotorkan darah.
 
2. Herb-Lax - Detox Usus : Menyingkirkan segala toksin yang tersumbat di bahagian usus, Mengeluarkan gas kotor dalam usus, Mengelakkan sembelit dan Membuatkan sistem penghadaman lebih lawas.
 
3. DTX Complex - Detox Hati : Menyihatkan organ hati kita, Menyingkirkan parasit dan toksin di bahagian hati dan Membantu meningkatkan kesihatan hati. (mengelakkan batu hempedu/ batu karang).
 
4. Papermint Ginger - Detox Angin : Menyingkirkan angin kotor dalam badan.
 
5. Vivix - Detox Sel : Menyingkirkan AGE protin yang boleh menyebabkan kencing manis dan Penuaan PRA matang, Meningkatkan fungsi sel, Membaiki sel DNA yang rosak, Memberi tenaga kepada sel-sel badan.
dtxvivix 
 
 JOM DETOX DENGAN SHAKLEE...

0 comments:

Post a Comment