Thursday 5 April 2018

Atasi Masalah Sembelit Ketika Mengandung | Razanirah Aziz

B complex, Ostematrix, Sembelit, Set kehamilan shaklee, Vitamin c

Bila mengandung ni penyakit yang tak pernah ada pun boleh dapatkan. Dulu bila nak membuang lawas je tak payah nak duduk dalam toilet tu berjam-jam lamanya. Sekarang bila dah mengandung ni mula rasa tak nak ke toilet sebab mesti lama nak tunggu dia keluar. berhari-hari tak membuang tu perkara biasa sampai rasa perut tak selesa sebab najis tak nak keluar.

Ini la yang selalu dihadapi oleh ibu-ibu yang mengandung. Mana penat nak bawak perut yang semakin besar tu ke hulu dan ke hilir lagi nak fikirkan kesihatan bayi dan banyak lagi. Nak membuang pun takut sebab silap meneran terkeluar pulak anak.

Ibu, mak, ummi kat luar tu jangan risau ye kita ada jalan penyelesaian untuk semua masalah sembelit yang berlaku. Jom tengok

TIPS ATASI MASALAH SEMBELIT

1. Minum Air dengan kerap
Pengambilan air sekurang-kurangnya 3 liter sehari dapat membantu melembutkan najis.

2. Makan makanan yang berserat
Banyakkan mengambil makanan yang berserat seperti bijirin, oat, beras perang, sayuran kekacang dan buah-buahan

3. Senaman
lakukan senaman ringan seperti berjalan dan berbasikal dapat membantu pergerakan usus besar.

ATASI MASALAH SEMBELIT DENGAN SET HAMIL SHAKLEE

B COMPLEX
B complex, Ostematrix, Sembelit, Set kehamilan shaklee, Vitamin c
B3 (niasin) dalam B complex membantu mengawal sistem penghadaman serta menurunkan paras kolestrol.
B7 (biotin) membantu untuk mengawal hormon dan bertindak sebagai anti stress. Kekurangan B complex juga boleh menyebabkan masalah sembelit

VITAMIN C PLUS
B complex, Ostematrix, Sembelit, Set kehamilan shaklee, Vitamin c
Vitamin C membantu mengatasi masalah sembelit ringan. Vitamin C juga mempunyai kesan pelawas jika di ambil dalam kuantiti yang betul. Kesan pelawas sangat berguna pada individu yang mengalami masalah sembelit.  Vitamin C juga membantu dalam penyembuhan luka dalaman disarankan untuk najis berdarah.

OSTEMATRIX
B complex, Ostematrix, Sembelit, Set kehamilan shaklee, Vitamin c
Magnesium dalam ostematrix membantu melancarkan sistem penghadaman, melembutkan najis dan melawaskan pembuangan air besar. Ostematrix juga sesuai untuk yang mengalami masalah buasir. Magnesium disertakan dalam ostematrix untuk membantu memaksimakan penyerapan kalsium ke dalam tulang kita bagi mengelakkan kejadian batu karang di kemudian hari (ini adalah kelebihan Ostematrix Shaklee).

Dengan mengamalkan secara konsisten set hamil shaklee ini ibu-ibu tidak akan mengalami masalah sembelit. Pembuangan menjadi lancar dan tidak membuang masa yang lama setiap kali ke tandas.

Kelebihan Set Kehamilan Shaklee

❤  B-Complex Shaklee  dilengkapi dengan asid folik.

❤ Vitamin C Plus Shaklee mempunyai sistem perlepasan berperingkat (sustained released) yang melepaskan 500mg vitamin c dalam masa 5 jam untuk meningkatkan penggunaan dan mengurangkan pembaziran.

❤ Magnesium disertakan dalam Ostematrix untuk membantu memaksimakan penyerapan kalsium ke dalam tulang kita bagi mengelakkan kejadian batu karang di kemudian hari (ini adalah kelebihan Ostematrix Shaklee).
 
Dengan setiap pembelian set kehamilan shaklee anda akan mendapat konsultasi secara percuma.

Hubungi :
Indipendent Shaklee Distributor
Razanirah Aziz
ID 1173929
Direct link wasap
Email 
razanirahaziz@gmail.com 















0 comments:

Post a Comment